Świętość i grzeszność Kościoła w kontekście seksualnego wykorzystywania nieletnich
Problem świętości i grzeszności Kościoła sięga nie tyle jego istoty, co przede wszystkim jego natury. Dotyka on bowiem zamysłu Trójjedynego Boga, który pragnie włączyć człowieka we wspólnotę z Nim samym i z innymi ludźmi. Po to bowiem Bóg się odsłonił najpierw w akcie stworzenia, a później w akcie wcielenia, aby pojednać wszystko ze sobą i w sobie. „Tak bowiem Bóg umiłował Świat, że Syna swego Jednorodzonego dał, aby każdy, kto w Niego wierzy, nie zginął, ale miał życie wieczne. Albowiem Bóg nie posłał swego Syna na Świat po to, aby Świat potępił, ale po to, by Świat został przez Niego zbawiony” (J 3, 16-17).
Boski chleb człowieka
Eucharystia była wielokrotnie zapowiadana już w Starym Testamencie.
Szczególnie wyraźnym zwiastunem i znakiem Nowego Przymierza są liczne przymierza starotestamentalne (np. z Abrahamem, Izaakiem, Jakubem, Noem, Mojżeszem, Gedeonem i innymi patriarchami). W biblijnych tekstach znajdujemy ponadto prefigurację tego sakramentu.
-- Akt zawierzenia św. Józefowi --
Treść "Aktu zawierzenia św. Józefowi" autorstwa gospodarza strony
W uroczystość Niepokalanego Poczęcia, 8 grudnia 1870 r., Pius IX ogłosił św. Józefa patronem Kościoła powszechnego, zaś podczas II Soboru Watykańskiego Jan XXIII zadekretował, aby imię św. Józefa włączono do starożytnego Kanonu Rzymskiego. Z kolei Jan Paweł II oraz Benedykt XVI otrzymywali wiele pisemnych próśb, napływających z różnych miejsc, aby – biorąc pod uwagę pełnię komunii świętych – włączyć imię przybranego ojca Jezusa do tekstu Mszy świętej.
Ojcze Nasz. Medytacje z Jezusem
Jezus nie tylko uczy swoich uczniów, jak należy się modlić, ale On sam tak się modli. 'Ojcze nasz' to modlitwa Jezusa. Wypowiadając codziennie słowa Modlitwy Pańskiej nie potrafimy ustrzec się mechaniczności i zobojętnienia. Popadamy w rutynę, która zabija jej ducha. Trzeba więc 'Ojcze nasz' kontemplować, aby złączyć się z duchem Jezusa i stanąć wobec Ojca w postawie synowskiej. Refleksje o. prof. Andrzeja Napiórkowskiego, paulina z krakowskiej Skałki, nad poszczególnymi prośbami modlitwy 'Ojcze nasz', ukazują mądrość i piękno tego biblijnego tekstu - perły w chrześcijańskim skarbie duchowości.
Zapraszam do lektury
Homo ecclesiasticus
Historia poszukiwań odpowiedzi na pytanie: kim jest człowiek? jest z pewnością tak długa jak dzieje samej ludzkości, co jednoznacznie wskazuje, że nie znaleziono na to niełatwe pytanie odpowiedzi zadowalającej wszystkich. Odnosi się bowiem nie tylko do wszystkich przedstawicieli gatunku homo sapiens, lecz jest w pierwszym rzędzie kwestią, z którą musi się skonfrontować sam podmiot pytający. Pytając o wszystkich, pyta ostatecznie o samego siebie. Przedmiot badań jest tożsamy z podmiotem. W szczególnie w trudnych momentach życia (choroby, śmierci, straty, rozczarowania, zmiany) człowiek stawia sobie z całą natarczywością pytanie: kim jestem?
Reinterpretacja integralnego powstawania i rozwoju Kościoła
Aby odpowiedzialnie ukazać i opisać postawione w tytule kwestie związane z eklezjogenezą w świetle trynitologii i antropologii, należy spełnić kilka warunków wstępnych. Po pierwsze, trzeba koniecznie sprecyzować definicję Kościoła. Następnie prześledzić poczynania Jezusa historycznego i zapytać się, co było Jego rzeczywistą i główną intencją? Jakie było zatem Jego koronne dążenie w czasie Jego ziemskiej aktywności? Dopiero po tej analizie danych biblijnych, będzie można spróbować zaprezentować jakąś formę odpowiedzi na interesujące nas zagadnienia.
Więcej artykułów…
Statystyka
Odwiedza nas 5 gości oraz 0 użytkowników.
Zapraszam do lektury

Boski chleb człowieka…
Eucharystia była wielokrotnie zapowiadana już w Starym Testamencie. Szczególni…

Bosko-Ludzka Wspólnota. Podstawy Katolickiej Eklez…
W ciągu dziejów chrześcijaństwa rozumienie Kościoła było - i jest wciąż dalej -…
Chrześcijańska teologia w Azji…
Azja jest największym kontynentem na ziemi, zamieszkałym przez około dwie trzeci…