Od teologii zastępstwa ku teologii dialogu
Dowartościowanie znaczenia Objawienia judaistycznego dla integralnego ujęcia powstawania Kościoła ma już swoją historię, której z pewnością należy doszukiwać się w doktrynie Drugiego Soboru Watykańskiego (1962-1965), gdzie została w sposób zwięzły i obowiązujący przedłożona. Naturalnie, większe uwzględnienie Starego Testamentu w teologii katolickiej skutkuje nie tylko zmianami w obszarze eklezjologii, lecz i w odniesieniu do pozostałych dyscyplin teologicznych. W naszej refleksji skoncentrujemy się jednak przede wszystkim na nauce o Kościele. A precyzyjniej, określając zasięg naszych analiz, ograniczymy się do eklezjogenezy, stanowiącej jedynie część eklezjologii, obejmującej przecież nie tylko genezę Kościoła, ale jego naturę, strukturę i misję.
Statystyka
Odwiedza nas 5 gości oraz 0 użytkowników.
Zapraszam do lektury

Boski chleb człowieka…
Eucharystia była wielokrotnie zapowiadana już w Starym Testamencie. Szczególni…

Bosko-Ludzka Wspólnota. Podstawy Katolickiej Eklez…
W ciągu dziejów chrześcijaństwa rozumienie Kościoła było - i jest wciąż dalej -…
Chrześcijańska teologia w Azji…
Azja jest największym kontynentem na ziemi, zamieszkałym przez około dwie trzeci…