1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

O bogactwach Kościoła

 Ta podwójna natura Kościoła już nieraz w jego dwutysiącletniej historii była redukowana tylko do jednego wymiaru. Najczęściej w łonie samego chrześcijaństwa dochodziło do przeakcentowania pierwiastka duchowego.

Czytaj więcej...

Grzech i oczyszczenie

Przedłożony temat Kościoła, który zawsze się oczyszcza i reformuje jest sam w sobie dość rozległy, dlatego trzeba na wstępie wyznaczyć jego podstawowy zakres merytoryczny. Należy z pewnością przybliżyć sobie najpierw definicję Kościoła, z której wyprowadzimy jego naturę i specyfikę. Następnie odsłonić pojęcie świętości Kościoła i istniejącej w nim grzeszności, aby przywołać jego misję, którą jest nieustanne jednanie człowieka i świata z Bogiem. Ostatecznie możliwym stanie się analiza określenia purificanda et reformanda i zrozumienie potrzeby ich aplikacji w stosunku do eklezjalnej rzeczywistości.

Zapraszam do lektury

Czy św. Faustyna i św. Jan Paweł II zostaną doktorami Kościoła?

W ubiegłym wieku miłosierdzie Boże rozbłysło na nowo w świadomości chrześcijan i świata, gdyż pojawili się jego wiarygodni apostołowie. Byli nimi św. Faustyna Kowalska i św. Jan Paweł II.

Czytaj więcej...

Teologia Jedności Chrześcijan. Podręcznik Ekumenizmu

 Wielka tajemnica jedności Kościoła i związanego od pewnego czasu z nią ekumenizmu stanowi przedmiot godny nieustannych przemyśleń i wysiłków.

Czytaj więcej...

Ukryte i jawne piękno Kościoła

 

Kościół jest dynamicznym misterium Jezusa Chrystusa, w którym dokonuje się obdarowanie wierzących łaską odkupienia i dochodzi do jedności całego stworzonego świata z Trójjednym Bogiem. Dlatego Kościół nie jest ani wielkością czysto instytucjonalną bądź materialną, ani abstrakcyjną czy też tylko duchową.

Zapraszam do lektury

Współczesny sekularyzm a teologia sekularyzacji

W znaczeniu zbliżonym do współczesnego rozumienia, określenia sekularyzm i sekularyzacja narodziły się w łonie osiemnasto- i dziewiętnastowiecznych prądów oświeceniowych, a zwłaszcza pojawiły się wraz z krytyką religii w dobie francuskiego oświecenia. Następnie zostały podjęte w samodzielnej filozoficznej refleksji przez Davida Hume, Georga W. Hegla, Ludwiga Feuerbacha i jego krytyce religii.

Zapraszam do lektury

Zapraszam do lektury